„Rzeczpospolita”: Dla zdrowia Polacy łykają na potęgę
Wartość krajowego rynku suplementów diety sięgnie w tym roku 3,8 mld zł. Rodzime firmy szykują się też do ekspansji za granicę – pisze „Rzeczpospolita”.
Na wzmocnienie, na urodę, na sen, na odporność i uspokojenie, na pamięć i koncentrację – oto powody, dla których Polacy coraz częściej zażywają kolorowe pastylki do kupienia bez recepty w każdej aptece, a nawet w supermarketach.
Są one nie tylko łatwo dostępne, ale i niedrogie (według firmy badawczej PMR, średnia cena opakowania wynosi ok. 16 zł).Producentom i dystrybutorom suplementów diety sprzyja rosnąca dbałość Polaków o zdrowie i urodę w połączeniu ze starzeniem się społeczeństwa.
Według badania IR Center w ubiegłym roku 70 proc. polskich internautów brało suplementy diety, a wśród osób do 24 lat i powyżej 64 roku życia ponad 84 proc.Prognozy na kolejne lata są dobre, choć branża liczy się ze skutkami ograniczeń administracyjnych, na czele z obostrzeniami w reklamach suplementów.
Do 2021 r. PMR prognozuje 7 proc. wzrost rynku rocznie, który za pięć lat ma być wart 5,4 mld zł. Niewiele branż w Polsce mogłoby się pochwalić podobną dynamiką – czytamy w artykule.
źródło: biznes.interia.pl